Maleisië dag 3/4 - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van S, s, t en t - WaarBenJij.nu Maleisië dag 3/4 - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van S, s, t en t - WaarBenJij.nu

Maleisië dag 3/4

Blijf op de hoogte en volg S, s, t en t

23 April 2014 | Maleisië, Kuala Lumpur

Voor het eerst sloeg Sebastiaan zijn middagslaapje over. En dat kwam goed uit! Zo hadden we de kans om de hele dag op sjouw te gaan.

Eerste stop: Kuala Lumpur tower. Grote hoge toren, fpghvyffsdftteirryy (dank je voor deze bijdrage Sebas), meer dan 300zoveel meter hoog. Prachtig uitzicht vanaf het observationdeck, we konden ons appartement ook zien. Wat opvalt is het vele groen in de stad, en het feit dat er nauwelijks oude gebouwen zijn. Een paar waarneembare slechts, en voor de rest de ene wolkenkrabber en flat na de andere. Ook weer niet zó gek natuurlijk, de stad is slechts 100zoveel jaar oud. (Ik ben niet zo goed in het onthouden van cijfers).

Na de toren wilden we het beschermde stuk oerwoud bezoeken, maar dat is dicht wegens renovatie van de looppaden en uitkijktoren. Hoe lang, vroegen we de receptionist. Tot het klaar is, antwoordde hij. Okeeeee......

Op de terugweg kregen een typische (en vrijwel dagelijkse) onweersbui op ons dak. Zo eentje waar Gerrit Hiemstra het nog dagen over heeft. Maar waar de mensen hier nauwelijks van opkijken. Sterker nog: de straten staan blank, maar op een passerende brommer deed de vrouwelijke bijrijder gierend van de lach haar benen omhoog, om natte voeten te voorkomen. Wat overigens mislukte.

Eten halen we bij een eethuisje om de hoek. Heerlijke lamscurries, gegrilde kip, gemarineerde garnalen, groentes, noem maar op. Gister lieten we ons een beetje gaan, en bestelden 4 gerechten. Zo'n uitspatting deden we niet eerder. Het kostte 4zoveel euro. :-)

• 30 April 2014 - 22:07

Lonneke:

Aaah heerlijk!!! Leuke foto's! Lekker dat eten!